Header

Träning & hälsa

Idag har jag klarat mig 11 dagar utan socker! För mig som Ä L S K A R naturgodis och äter det i princip varje dag så är 11 dagar galet bra. Bara 19 dagar kvar tills jag får äta socker igen. Gjorde samma sak förra året 30 dagar innan min födelsedag - så galet värt det. Man detoxar i 30 dagar, sen när man vaknar på födelsedagen så kan man äta pannkor med Nutella till frukost, tårta till lunch och Ben and Jerrys till middag. Hur mycket goals är inte det!?

Sockerberoende är jobbigare att bli av med än man tror när man fastnat. Mina bäst tips på hur man trappar ner på godis är:

- Drick mycket vatten, gärna med citron i

- Drick mycket grönt te (varje gång jag skulle ätit godis kokar jag mig numera en kopp så nu har mitt beroende hamnat på teet istället - win win situation right there ja)

- Kör på sockerfritt tuggummi när suget är som värst

- Sysselsätt dig med annat, gå ut och gå eller ring en vän (gärna en peppande vän)

- Sätt en deadline och visualisera ditt mål. T.ex 30 dagar från idag, ända fram till julafton osv och se framför dig i tanken hur du kommer njuta när du väl får äta den där Maraboukakan när du nått din deadline

- Håll blodsockret på en jämn nivå, dvs ät mat på regelbundna tider

- Ha inte onyttigt snacks och godis hemma, det ska inte finnas tillgängligt. Vill man inte slänga det så kan man ge bort det till ett godismonster till vän eller lägga det i förrådet (haha det gör jag!)

- Peppa upp en kompis att ni ska köra sockerfritt tillsammans så har ni varandra att peppa och uppmuntra

Och kom ihåg om jag kan klara mig utan och jag är Sveriges största godisråtta så kan du också! Jag skulle äta chokladdoppade cashews till frukost, brunch, mellanmål och middag om det var en bra idé. Som sagt - om jag kan sluta med godis så kan du med! 😏😉  Hejja dig!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments